Re: Hårddisk hittar inte sina partitioner

Björn Johansson <khelben@telia.com> writes:

> Hejsan!
>
> Jag sitter här med en IBM hårddisk där jag har 10 partitioner
> upp-partitionerat för Linux och några som är FFS och SFS.
> Jag har testat att montera in denna hårddisk i en gammal
> PC(Pentium120) men Debian hittar inga partitioner på den.

Nu kanske jag är ute och cyklar i nattmössan, men det kan tänkas att
du vill kompilera in stöd för Amigans partitionstabeller (det låter
onekligen som hårddisken kommer från en Amiga).

I menuconfig:
File systems -> Partitions Types ->
Advanced partition selection -> Amiga partition table support

--
Tommy Lindgren  |  o y @ i u . u
41A942131CAA5C  | t m l l n x n