Re: Programmeringsproblem

Hej!

Först måste jag påpeka att det var rätt svårt att hitta i mailet vad som egentligen var problemet. Sedan så är det dåligt med strippad kod också. Försök istället göra ett kortast möjliga exempel för att illustrera problemet.

Hur som helst:

IP_ADDRESS=$(host www.aftonbladet.se | cut -d ' ' -f 4)

ger dig ip-adressen i variabeln $IP_ADDRESS.

mvh
Daniel Sundberg
http://sumpan.com