From: "Åke Brännström" <ake@math.umu.se>
To: <debian-user-swedish@lists.debian.org>
Sent: Tuesday, May 06, 2003 7:58 PM
Subject: Nvidia

Hej,

Jag har ett GeForce 2MX-kort i min dator. För några månader sedan
installerade jag drivrutinen från Nvidia och fick akuta
stabilitetsproblem. Datorn frös ca. två gånger per vecka. Nu har jag
tagit bort drivrutinen och kör XFree86 med "nv", men
videoaccelereringen fungerar inte eller är mycket långsam. Har jag
konfigurerat X fel? Notera att jag endast är ute efter att spela film,
3D-grafiken bryr jag mig egentligen inte om. Finns det något sätt att
få Nvidias drivrutiner stabila?

Hälsningar,
Åke Brännström