Re: Vart hittar man full CD distro av Woody (smauland) ?

Daniel Mose:

> ( Tänkte att jag skulle slippa göra provinstallation på provinstallation,
> som jag gjorde med slack och redhat i början... =( )

Om du bara pekar installationsprogrammet (det som startar från cd:n)
mot rätt partitioner på en färdigpartitionerad disk så är det inga
problem att installera det oberoende av existerande system. Det gjorde
jag också i början, under tiden jag migrerade över från en
Slackwareinstallation till Debian 2.0.

Partitioneringsprogrammet startas bara under installationen om du själv
ber om det (vid en installation på en ny dator kommer du förstås inte
speciellt långt om du inte väljer att partitionera disken), och för att
ta bort partitioner måste du definitivt medvetet välja det.

Något som rekommenderas är dock att ha /home på en egen partition som
du monterar under just /home för samtliga installationer. Då kan du
lättare rycka undan systemet under utan att röra hemkatalogerna.

--
\\//
Peter - I do not read or respond to mail with HTML attachments.