Re: Vart hittar man full CD distro av Woody (smauland) ?

On Mon, 22 Jul 2002, Daniel Mose wrote:

> Följdfråga: Ang apt-get versus redhats / slackware installations-bök ?
>
> ( Jag antar att jag här avslöjar min totala okunskap om apt-get =)
> Vet inte riktigt om apt-get vill vara partitionsverktyg oxå? )

Nej, apt-get används bara för att installera paket, dvs programvarorna
i Debian.

Resten av installationsprocessen använder en bunke andra program
samt ett sammanhållet installationsgränssnitt. Om man är läskunnig så
är det nog helt ok, det är inte gui-baserat som redhat men varje steg
i installationen har hjälpsamma instruktioner och följer man bara dem
så är det hyfsat enkelt - för att vara ett installationsprogram för
operativsystem alltså. Dessutom finns alltid den omfattande
installationsmanualen att tillgå.

Debian skriver absolut inte över data om du inte uttryckligen säger åt
den att göra det. Partitioneringen bestämmer du själv över och det är
därmed liten risk att du råkar blåsa någon disk av misstag.

--
Fredrik Jonson
pt97fjo@student.bth.se