Re: woody release kommer snart...

Peter Mathiasson wrote:

> /me är

> Du skulle nog fundera på att omformulera den frågan. Har du satt
> LC_CTYPE (eller LC_ALL) till sv_SE?
>
> glöm inte att,
> installera locales paketet (apt-get install locales)
> generera sv_SE localen
>
> --
> Peter Mathiasson, peter at mathiasson dot nu, http://www.mathiasson.nu
> GPG Fingerprint: A9A7 F8F6 9821 F415 B066 77F1 7FF5 C2E6 7BF2 F228

Ähum- jo den som kör debian skulle nog göra så. Jag sitter fortfarande och
tragglar med min redhat 6-installation. med en som jag fattar det ganska
trasig locale. (Jo jag kör med "C")

Jo jag har redhats locale installerat, och visst, Jag har satt locale
variablerna till LANG=sv_SE , osv -funkar inte.

En annan redhat 6 installation som jag har är helt ok, så jag måste ha
gjort nåt konstigt med den här. har försökt att klona inställningarna
från den -hjälper inte.

Fast jag inbillar mig förstås att det handlar om 7 eller 8 bitars tecken-
visning, snarare än locale. (funderar över om min muttversion är trasig den
med?

Finns det nån teckensnittsvariabel som man kan exportera till env?

I alla andra av mina program fungerar också å -ä - ö (till och med i pine)

När jag startar mutt och får upp artikellistan så står alla era namn snyggt
skrivna med å-ä-ö och jag ser svenska tecken i subject fältet också.

men-men-men
Inte när jag ska till att läsa själva artiklarna =(

ja ja Jag hittar nog på nåt knep vad det lider tror jag. Jag kan iaf
skriva svenska tecken med hjälp av mcedit.

Vänliga Hälsningar Daniel