Re: woody release kommer snart...

On Sun, Jul 21, 2002 at 03:17:15AM +0200, Daniel Mose wrote:
> Jo jag har redhats locale installerat, och visst, Jag har satt locale
> variablerna till LANG=sv_SE , osv -funkar inte.

Hmm.. LANG påverkar förmodligen inte charsetet. Fast ditt "osv" kanske
innebär att du har satt LC_CTYPE eller LC_ALL.

> En annan redhat 6 installation som jag har är helt ok, så jag måste ha
> gjort nåt konstigt med den här. har försökt att klona inställningarna
> från den -hjälper inte.
>
> Fast jag inbillar mig förstås att det handlar om 7 eller 8 bitars tecken-
> visning, snarare än locale. (funderar över om min muttversion är trasig den
> med?

Du får frågetecken istället för svenska tecken antar jag?

> Finns det nån teckensnittsvariabel som man kan exportera till env?

LC_CTYPE

> I alla andra av mina program fungerar också å -ä - ö (till och med i pine)

Då använder de sig förmodligen inte av locales.

> När jag startar mutt och får upp artikellistan så står alla era namn snyggt
> skrivna med å-ä-ö och jag ser svenska tecken i subject fältet också.

Hmm.. Okay.. Då har du LC_CTYPE (alt. LC_ALL) satt mao.

> men-men-men
> Inte när jag ska till att läsa själva artiklarna =(

Använder du den inbyggda pagern?

> ja ja Jag hittar nog på nåt knep vad det lider tror jag. Jag kan iaf
> skriva svenska tecken med hjälp av mcedit.

Du kan ju alltid använda less som pager, fast det är ju inte så roligt.

--
Peter Mathiasson, peter at mathiasson dot nu, http://www.mathiasson.nu
GPG Fingerprint: A9A7 F8F6 9821 F415 B066 77F1 7FF5 C2E6 7BF2 F228