Re: Ujujuj, ny stable...

Fredrik Persson:

> Liksom... pekar inte "stable" på potato nu, utan på woody?

Det stämmer.

> Finns det någon instruktion för hur man uppgraderar utan problem?

Ja, gå till http://www.dk.debian.org/releases/woody/releasenotes
(www.debian.org är lite långsam nuförtiden, så jag rekommenderar
spegeln).

> Den här sources.list, t.ex., finns på en dator som står som
> brandvägg/router och helst inte ska krångla... ska jag ändra i den?

Det beror på. Du kan ju alltid vänta ett tag och se om du hör något
skrika riktigt högt. Säkerhetsuppdateringar kommer troligen att göras
för potato i någon månad till, så det borde vara ett säkert kort
fortfarande.

Med det sagt så uppgraderade jag min brandvägg/filserver imorse utan
några som helst problem, Fick starta om dhcp-servern manuellt bara. Jag
har redan tidigare uppdaterat en annan maskin som körde ren potato
först, och härom dagen installerade jag woody från grunden på en annan
maskin. Jag har inte haft några problem.

--
\\//
Peter - I do not read or respond to mail with HTML attachments.