Re: XF86 strul.. :-(

I alla fall. Fick ett infall och tyckte det vore bra/kul att
installera brandens pre release av XFree86_4.2-pre1

jaha.. Visade sig att lösningen var nästan pinsamt enkel..
X avslutar sigsjälv om det inte finns några program som körs. Tidigare hade jag 'enlightenment' i ~/.xsession som funkade med 4.1. Med 4.2 var jag tvungen att lägga 'enlighetenment' i ~/.xinitrc så funkade allt som det var tänkt.

Som en bonus funkar numera alla trevliga spel som de ska som jag tidigare har plågat denna lista med frågor om varför.. :)
(X drar inte längre >90% CPU vid grafiktunga spel)

/Michael