Re: Problem med ftp.se.debian.org

On Wed, 17 Apr 2002 [11:03],
    Johan Bergström (johbe@linux.se) wrote:

> Varför ladda med 15kb/s mot USA istället för 550kb/s när det finns
> möjlighet att ha aktuella speglar?

Jag vet inte när det gick så slött som 15kb/s mot USA senast. Men det
handlar väl om att man inte tar hem så mycket paket åt gången, så vad
spelar det för roll då om det tar 4 sekunder eller 1 minut? Håller man
sitt system uppdaterat så slipper man tanka hem 150Mb åt gången.
Behöver man det är det givetvis dumt att gå mot sega mirrors.

> Jag har inte ofta problem med sunet iallafall. Jag använder den mest
> kvällstid och jag kan tänka mig att den är mera belastad dagtid när alla
> universitet är aktiva.

Mycket möjligt. Kom inte in igår kväll dock, runt 22-tiden.

/d

--
"This is Vergon 6." -Professor