Re: Problem med ftp.se.debian.org

On Tue, 16 Apr 2002, David Röhr wrote:

> Om man vill ha det senaste hela tiden så kanske vore bästa att inte
> välja en mirror alls? Utan gå direkt på de amerikanska servrarna.

Varför ladda med 15kb/s mot USA istället för 550kb/s när det finns
möjlighet att ha aktuella speglar?

> Pålitlig? Jag tycker den är full så fort man ska använda den tråkigt
> nog. Nej, då föredrar jag du.se eller umu.se's mirrors.

Jag har inte ofta problem med sunet iallafall. Jag använder den mest
kvällstid och jag kan tänka mig att den är mera belastad dagtid när alla
universitet är aktiva.

Johbe

--
 Professor: Those delightful birds with their chirp chirp chirp
    and their tweet tweet splat.