ftp.sunet.se (Re: Problem med ftp.se.debian.org)

Johan Bergström wrote:

> Ja. Iallafall unstable och testing träden. Eftersom ftp.sunet.se är
> sveriges mest pålitliga ftpserver, så vore det ju helt klart en fördel
> ifall den var up to date för det mesta, tycker jag. Jag märkte av ett
> antal gånger att den saknade packet när jag bara använde sunet förrut.
> Numera kör använder jag bl.a .se. och .no. speglarna och och har inte
> haft några sånna problem, fast om sunet kommer starta updatera oftare,
> så byter jag nog tebax. :-)
>
> Av ren nyfikenhet, kör ni egna verktyg för att spegla eller använder ni
> rsync?

Vi kör allt:-)  Men den övervägande delen går med rsync eller mirror.pl
(ftp).  En del websiter tas med wget, webcopy eller lynx.  tucows och
aminet har egna speglingsprogram, och så kör vi lite cvs för säkerhets
skull, hehe.

Hur som helst, på allmän begäran(?):  ftp.sunet.se's debian-spegel
uppdateras nu även klockan tre på eftermiddagen alltså två gånger per
dygn totalt.

// Emil