Re: Problem med ftp.se.debian.org

> Debian-spegeln på ftp.sunet.se uppdateras en gång per dygn (tidigt på
> morgonen, exakta tiden varierar), så jag misstänker att Ume-folkets
> spegel kan vara lite aktuellare vissa tider.
>   Finns det behov av att uppdatera den med tätare intervall kan det
> ordnas, men är det igentligen intressant?

Ja. Iallafall unstable och testing träden. Eftersom ftp.sunet.se är
sveriges mest pålitliga ftpserver, så vore det ju helt klart en fördel
ifall den var up to date för det mesta, tycker jag. Jag märkte av ett
antal gånger att den saknade packet när jag bara använde sunet förrut.
Numera kör använder jag bl.a .se. och .no. speglarna och och har inte
haft några sånna problem, fast om sunet kommer starta updatera oftare,
så byter jag nog tebax. :-)

Av ren nyfikenhet, kör ni egna verktyg för att spegla eller använder ni
rsync?

Johbe

--
  Leela: I don't know what you did, Fry, but once again you screwed
 up. Now all the planets are gonna start crackin' wise about our mommas.