Re: Hurra nu fungerar SEB's internettjänst bra under Linux

Karolina Lindqvist:

> Jag har haft problem med SEB (SE-Bankens) internettjänst.

SEBs gamla system var trevligt, det var lättanvänt och fungerade i *alla*
webbläsare som stödde SSL (jag körde ofta i Lynx). Numera suger det rätt
rejält, och är nästan omöjligt att använda. Det är ett av skälen till att
jag bytte bank.

Nu bor jag i Norge, och här använder jag två banker som båda fungerar mycket
bra i Opera -- Sparebanken NOR och Skandiabanken. De förstnämnda fungerar,
precis som SEBs gamla tjänst, i allt som klarar SSL, medan Skandiabanken är
lite krångligare, men fungerar bra i det mesta som klarar lite mer
avancerade skript. De flesta banker i Norge verkar fungera bra i flera
webbläsare, till skillnad från de svenska som verkar vara skrivna av
inkompetenta konsulter.

(Nu råkar jag jobba för en norsk webbläsartillverkare, så jag är väl lite
jävig i frågan)
--
\\//
peter - http://www.softwolves.pp.se/

  I do not read or respond to mail with HTML attachments.
  Statement concerning unsolicited e-mail according to Swedish law:
  http://www.softwolves.pp.se/peter/reklampost.html