Re: Promise Fasttrack100 problem

On Tuesday 25 June 2002 11:29, Mikael.Engblom@skolverket.se wrote:
> Försöker installera Promise Fasttrack 100 raidcontroller men hittar inga
> drivrutiner. Nån som kan hjälpa mig?

Din kernel (>=2.4) måste vara konfigurerad med

ATA/IDE/MFM/RLL support  --->
IDE, ATA and ATAPI Block devices  --->
[*]     PROMISE PDC202{46|62|65|67|68|69|70} support

Detta ger dock ingen raid funktionalitet, men låter dig använda hårdiskarna
som sitter på controllern.

Promise Fastrack 100 är mjukvaru raid. Drivrutinerna som existerar är
binary-only (finns på promise ftp). Installationshänvisningar finns bara till
redhat och suse. Lyckas du få igång dem till debian så vill jag gärna få reda
på hur. =)

Slutligen vill jag varna dig för att controllern/drivern kan vara kass. Jag
fick en Promise Fasttrack 100 raidcontroller  till mitt moderkort (MSI 694D),
och alla mina försök att använda raidcontrollern har slutat i förstörda
filsystem. Så testa ordentligt innan du lägger någon kritisk data på
controllern.

--
Magnus Ekdahl 0739-287181 magnus@debian.org maguno@ludd.luth.se
public key available at http://oxtan.campus.luth.se/magnus.public