Re: Problem med ftp.se.debian.org

On Tue, 16 Apr 2002, Jonas Steverud wrote:

> Kommer det paket så ofta att det är relevant med en snabbare
> uppdatering än var 24:e timma? Om man saknar ett specifikt paket
> (eller version av) så bore det väl gå att ladda ned separat ifrån
> huvudvärden? Eller har jag missat något nu?

Visst tippar på att det kommer in nya packet ca varannan var tredje timme
i unstable. Kanske inte dygnet runt, mest är nog amerikansk kvällstid
kanske. Om man ska behöva ladda ner packet separat är ju apt-get
egentligen onödig, visseligen kan man ju ha flera sources i sin
sources.list men då kanske man får en som är ganska up-to-date i sverige,
där man laddar ner med 700Kb/s och en som är helt up-to-date i USA där man
laddar ner med 17Kb/s lite jobbigt om man ska installera packet som emacs
eller tetex eller nått och dom inte finns på den lokala mirrorn då. :P

> (Lastar man inte dessutom huvudvärden rätt mycket vid varje uppdatering?)

Man speglar ju inte hela katalogen hela tiden, utan tar endast de
förändringar som skett sen senaste speglingen. Borde inte ta mycket mera
kräm att spegla lite oftare än 1 gång per dygn.. men det är bara vad jag
tror.

Johbe

--
  Fry: How did I get Leela to love me? I've got to figure it out.
 Hermes: Maybe you're just a fantastic lover, Fry.