Re: Problem med ftp.se.debian.org

Johan Bergström <johbe@linux.se> writes:

> Visst tippar på att det kommer in nya packet ca varannan var tredje timme
> i unstable.

Nu sk*ter jag rätt hejdlöst i det här - känns som om det är
administratören för sunet som skall bestämma detta och inte jag, jag
uppdaterar min Debianmaskin på månadsbasis ifrån ftp.se.debaian.org -
men min reaktion var väl mest att "skall man verkligen konfigurera om
ett stort arkiv som sunet för att ett fåtal vill ha de absolut senaste
paketen och som inte kan vänta maximalt ett dygn men är för lata (?)
för att gå på källan direkt istället för på spegeln".

Vill man ha den mest blödande kanten på utvecklingen får man väl leva
med 17 istället för 700 kbyte/s - det kostar att ligga på topp.

Men som sagt, frågan berör inte mig för två vitten så jag återvänder
till vägkanten och sitter och följer trafiken därifrån istället. :-)

--
(          www.dtek.chalmers.se/~d4jonas/         !     Wei Wu Wei     )
(        Meaning of U2 Lyrics, Roleplaying        !  To Do Without Do  )