Re: gettext

On Sat, Nov 11, 2000 at 07:26:02PM +0100, peter karlsson wrote:
> Hej!
>
> Sedan jag uppgraderade till libc6 2.1.96 har jag råkat ut för att
> program som kör gettext inte kan visa åäö. T.ex så visar min GnomeICU
> numera "Anvaendarinfo" och inte "Användarinfo"...
>
> Är det någon som råkat ut för detsamma, och som vet varför?

Kan inte komma med så mycket konstruktiv hjälp, men vi sitter i alla fall i samma båt. Lagom till att man lärt sig leva med att läsa aa, ae & oe så började det även bli skumt i textläge. Från & med uppdateringen idag så visas åäö som backslash-siffra-siffra-siffra (oktalt kanske?). Att de hände både i gnome-terminalen & på consolen var ungefär så långt jag orkade kolla.

Någon som råkat ut för samma sak & vet varför? Det börjar bli dags att engagera sig tror jag så att inte våra sista vokaler flyttar ut på heltid.
--
/Martin