Re: panel krasch i Gnome

On Tue, Nov 07, 2000 at 02:36:17PM +0100, Ingemar Fällman wrote:
> Hallå
>
> Byt från gnome till helix gnome, det lösete mina problem iallfall...
> Att sedan gå tillbaka till vanliga debian gnome känns som att gå
> tillbaka
> till stenåldern..
??? Den enda skillnaden jag har lyckats hitta mellan helix gnome och
woody gnome är att startbilden i gdm och uppstartbilden när man loggar in
är olika. Jo förresten är det en irriterande sak och det är att de
länkar jag hade på skrivbordet inte fungerade med automatik. Jag borde nog
skicka en buggrapport :)

> ta bort alla .gnome* filer i din hemkatalog för att bli av med den
> gamla konfigurationen, sedan avinstallerar du alla gnome paket och
> lägger till följande rader i /etc/apt/sources.list
>
> deb http://spidermonkey.helixcode.com/distributions/debian unstable main
> deb-src http://spidermonkey.helixcode.com/distributions/debian unstable
> main
>
> sedan skriver du bara
> apt-get update
> apt-get install task-helix-gnome
>
> Så är dina problem lösta :)

Mnja helix innebär vissa problem, åtminstone om man lever på en woody som
jag gör. Den evolverar lite för mycket för att helix ska hinna med :)

Jag rekommenderar snarare att uppgradera till woody, om man nu vågar det :)

// Mvh Ola

--
/  olalu526@student.liu.se             Björnkärrsgatan 5 A.11   \