Problem med apt-get efter apt-get dist-upgrade

Hej allihopa,

Har efter många år med Redhat och Slackware koventerat till Debian.

Jag har installerat Potato på CD och sedan kört apt-get dist-upgrade för
att istället köra Woody. Problemet är att efter att dist-upgrade var klar
så kan jag inte längre köra apt-get, utan får problem med namupplösningen.

Om jag tex kör apt-get update kan det se ut så här:

Err ftp://ftp.helixcode.com  Packages
  Something wicked happend resolving 'ftp.helixcode.com/ftp'
Err ftp://spidermonkey.helixcode.com unstable/main Packages
  Something wicked happend resolving 'spidermonkey.helixcode.com/ftp'
Err http://www.hungrycats.org drunkard/main Packages

osv beroende på vilken server den förösker connecta till.

Det ser ut som om den försöker namnupplösa ftp.helixcode.com/ftp vilke
inte borde fungera...

All annan TCP/IP kommunikation fungerar tex ftp.
(även mot hostar som apt-get klagar på)

Jag testade även att byta ut min sources.list mote en kompis som reda kör
Woody med samma resultat.

Ideer ?

/Daniel

--