Re: Svenskt tangentbord i X på en potatisinstallation

För att få min Debian installation "svensk"
så valde jag bara se-latin1 med kbdconfig,
sedan la jag till följande rader i /etc/profile
för att kunna skriva svenska tecken i konsollen
och för att få felmeddelanden och sånt på
svenska.

/etc/profile:
LC_ALL='sv_SE.ISO-8859-1';  export LC_ALL
LESSCHARSET='latin1';  export LESSCHARSET
LC_CTYPE=sv_SE;  export LC_CTYPE

/Ingemar

--
Ingemar Fällman              Phone: +46(0)90 786 9335
UMDAC, Umeå University       Fax:   +46(0)90 786 6762