Reboot problem

När jag kör kommandot reboot så går alla processer ner som de ska och skärmen blir svart. Problemet är att den inte kommer längre än så. Datorn startar inte upp igen. Har haft detta problem med både 2.0 och 2.2 kernels. Jag kör just ju slink och har varit inne i BIOS ett antal gånger och ändrat olika delays och annat men inte har det hjälpt. Kanske någon av er har stött på detta problem tidigare och vet vad man kan testa?