Re: Regresar a Debian básico

El Tue, 30 Jul 2013 15:13:19 -0300, Debian GMail escribió:

> Quise decir SID.

Ah, vale... ¿Y qué es eso? :-P

(buscando...)

***
http://en.wikipedia.org/wiki/Security_Identifier

In the context of the Microsoft Windows NT line of operating systems, a
Security Identifier (commonly abbreviated SID) is a unique, immutable
identifier of a user, user group, or other security principal. A security
principal has a single SID for life, and all properties of the principal,
including its name, are associated with the SID. This design allows a
principal to be renamed (for example, from "John" to "Jane", without
affecting the security attributes of objects that refer to the principal.
***

Aum... pues si es tan relevante Windows debería disponer de alguna
herramienta o método para migrar ese identificador (importar/exportar) ya
que de otra forma no tendría mucho sentido.

¿Qué sucede cuando reinstalas un equipo/cliente con Windows? ¿qué
problema hay en que se genere un SID distinto para el nuevo cliente si se
pueden migrar los datos de una cuenta a otra?

Vamos, que a simple vista no me parece que esto del SID sea un argumento
de peso para no instalar desde cero.

Camaleón