Re: Raid 1 en Sarge

De nada, Gorka, es un placer.

Hmmm... lo que dices de que no hay modulo para debian suena un poco
raro... A fin de cuentas los módulos son parte del kernel, y el kernel
es (mas o menos) el mismo en todas las distros. Luego si RedHat y SuSE
lo tienen, se me hace raro que Debian no lo tenga...

No sé si esto te servirá, es el primer resultado que aparece en Google
buscando "LSI raid linux driver" El URL es

http://linuxmafia.com/faq/Hardware/sata.html

que, dicho sea de paso, es la mejor página sobre RAID en Linux que he
visto hasta ahora, y la más actualizada también. Por desgracia en
inglés, de todos modos te sugiero que pruebes los drivers que mencionan:

##################clip#################################

(link) LSI Logic MegaRAID SATA 150-4 (four ports) and 150-6 (six ports)
Serial ATA RAID Host Adapters \u2014 real hardware RAID. Work with 2.4.x
kernel's megaraid2 driver (same one as for SCSI). Cards use an Intel
GC80302 dedicated I/O processor. This chipset, under its former AMI
brand name, has had a long and excellent history with SCSI gear.
Optional battery backup unit is available for the model 150-6 card's
cache, for more reliable operation in the event of power loss, etc.
These cards should not be confused with the low-end LSI Logic MegaRaid
SATA 150-2 card (which please see).
#

(link) LSI Logic MegaRAID SATA 150-2 Serial ATA RAID Host Adapter \u2014
fakeraid. This turns to to be a Silicon Image 3112-variant. Reports
suggest that Linux's open-source SiI 3112 driver sets from Linux work
with this card.

An i386 binary (ataraid?) subdriver (megaide) for this fakeraid ("IDEal
RAID") scheme can be retrieved from Steve Hardy's Web site, from
http://pub.datux.nl/linux/drivers/proliant/, or from LSI Logic. The
driver is a GPLed wrapper around proprietary library megaide_lib.o. I'd
recommend using (instead) Linux's own open-source "md" software-RAID
driver, unless/until LSI Logic (like HighPoint, Nvidia, Promise, and
VIA) gets a clue about open source.
#

(link LSI Logic MegaRAID SATA 300-8X \u2014 8-port PCI-X or PCI-Express
SATA-II card. Uses a Marvell 88SX6081 chip.

Un saludo,
Roman