Re: el significado de dfsg en el nombre de los paquetes

Hola Javier, cada paquete de Debian tiene un changelog propio de los
cambios de versión de dicho paquete, lo podes ver con:

$ zcat /usr/share/doc/mozilla-firefox/changelog.Debian.gz | more

y en esta última versión dice:

mozilla-firefox (1.0+dfsg.1-1) unstable; urgency=low

  * Not a new upstream release.
  * other-licenses/branding/firefox, other-licenses/7zstub/firefox:
Remove
    these from the .orig.tar.gz, since they are not DFSG-free. We're not
    using the files anyway, so out they go. (Not sure the 7zstub stuff
is
    non-free, but it's Windows only so no harm)
  * debian/rules:
    - Remove explicit low-optimization on alpha, since Falk
      Hueffner claims it works.
    - Move entire defaults/profile directory into /etc/mozilla-firefox,
      rather than just the bookmarks.html. (Closes: #285538)
  * debian/mozilla-firefox.links: Link entire defaults/profile now.
  * debian/mozilla-firefox.preinst: Add upgrade code to remove old
    defaults/profile to make way for new symlink.
  * debian/mozilla-firefox.dirs: Just create etc/mozilla-firefox.

 -- Eric Dorland <eric@debian.org>  Sun, 19 Dec 2004 01:31:44 -0500

y por lo que entiendo, solo le mutilaron algo que se usa solo en
Windoors.

Saludos

		Anibal