Re: 1024x768 en Dell Inspiron 4000

Tienes que tener las Xfree 4 instaladas, por supuesto.

Aquí tienes varios enlaces a info sobre portátiles dell:
http://www.linux-laptop.net/dell.html

Yo lo he llegado a configurar a 800x600. Es cuestión
de googlelear un poco... El fichero está "ahí fuera...".

Por cierto, las X petaban al cambiar a modo texto:

Now I said I can suspend and resume as long as I am running under text
mode. If I am running X (XFree86 4.0.1, as shipped with RedHat 7.0) and
suspend, then it (with high probability) will crash with a SIGSEGV. The
crash happens even if I switch to a text mode terminal with ctrl-alt-f1
before suspending. Hopefully whatever bug is causing this will be
corrected in a future release of XFree86.

jgomsi

Somos el apt. Serás empaquetado. Es inútil que te resistas.