Re: Biblioteca gráfica para plotar imagens

Ué, não entendi... Você não quer usar o gnuplot, não sabe que existe uma
versão dele para Linux, ou deseja um programa gráfico, que rode no X?

Para instalar o gnuplot, é so executar o comando

apt-get install gnuplot.

Com o apt-cache, encontrei os seguintes programas relacionados ao
gnuplot. Talvez algum possa te interessar:

flavio@flavio:~$ apt-cache search gnuplot
fudgit - A double-precision multi-purpose fitting program.
aladin - A Uwatec dive computer to PC sync tool
amanda-client - Advanced Maryland Automatic Network Disk Archiver
(Client)
amanda-server - Advanced Maryland Automatic Network Disk Archiver
(Server)
ao40tlmview - Decoder and Viewer for AO-40 Telemetry
bonnie++ - Hard drive bottleneck testing benchmark suite.
calc - An advanced calculator and mathematical tool for Emacs.
devscripts - Scripts to make the life of a Debian Package maintainer
easier
gnuplot - A command-line driven interactive plotting program
gnuplot-doc - Documentation for gnuplot
gnuplot-mode - Yet another GnuPlot mode for Emacs.
kile - The KDE Integrated LaTeX Environment
kmatplot - A Gnuplot-like tool for plotting data sets in 2D or 3D.
ktexmaker2 - Dummy upgrade package for Kile
octave-plplot - Octave support for PLplot, a plotting library
ploticus - A script driven business graphics package
pstoedit - PostScript and PDF files to editable vector graphics
converter
python-gnuplot - A Python interface to the gnuplot plotting program

Espero ter ajudado.

Flávio Cardoso.