Re: Jaką kartę graficzną?

W dniu 18 stycznia 2010 21:33 użytkownik Krzysztof Zubik <kzubik@wp.pl> napisał:
> Z tego co mnie wiadomo podobno Pingwinek bardzo nie
> lubi Radeonow.

Sekcja status w strony sterownika [1] nie potwierdza Twojej opinii. Do
R500 wszystko powinno działać. W przypadku R6xx/R7xx może (ale nie
musi) nie działać akceleracja 3D [2]. Aktualnie polecaną kartą w
kategorii wydajność 3D jest ATI Radeon X800/X850 [3].

[1] http://www.x.org/wiki/radeon
[2] http://www.x.org/wiki/radeonhd
[3] http://www.free3d.org/

> On bardzo lubi Nvidie.

Jeśli wierzyć w [2], [2] oraz [3] to przed sterownikami do kart nVidii
jeszcze długa droga.

[4] http://xorg.freedesktop.org/wiki/nv
[5] http://nouveau.freedesktop.org/wiki/FrontPage#Status
[6] http://nouveau.freedesktop.org/wiki/RequiredFunctionality

> Co do kart Intel
> o nich zdania podzielone choc czesciej spotykalem sie z opiniami, ze
> on ponoc dobry.

W Wikipedii [7] znajduje się informacja o wsparciu dla kart Intela.
Pod adresem [8] znajduje się porównanie dla Intela.

[7] http://en.wikipedia.org/wiki/Intel_GMA#Linux
[8] http://www.x.org/wiki/IntelGraphicsDriver

Pod adresem [3] opisano wiele modeli. Może uda się coś wybrać.
Odnośniki, które przytoczyłem dotyczą jedynie otwartych sterowników.
Dla niektórych kart mogą być dostępne sterowniki dostarczane przez
producentów [9][10].

[9] http://en.wikipedia.org/wiki/Binary_blob
[10] http://www.openbsd.org/lyrics.html#39

--