Re: Podsieć

W dniu 3 kwietnia 2009 22:32 użytkownik Aleksander Kurczyk <codemaster2222@gmail.com> napisał:
W dniu 3 kwietnia 2009 22:02 użytkownik Piotr Najduk <najduk@dami.pl> napisał:

> Thx
> Jeszcze jedno, jak są połączone końcowe routery ISP??? Wiem że są
> połączone z routerami innych ISP. Ale w jaki sposób do portu "WAN" i na
> drugim routerze do portu "LAN"??? I wtedy pierwszy ISP ma kilka ipków z
> różnych sieci???

Na poziomie ISP zaciera się coś takiego jak port LAN i WAN. Poza tym
stosowane są różne technologie łączenia ISP. To jest temat rzeka. Żeby
zrozumieć jak działa Internet trzeba poznać protokoły rutingów stosowane
przez ISP. Przede wszystkim BGP.

Zobacz, ze dany ISP może mieć kilkanaście połączeń z różnymi sieciami a
do danej konkretnej sieci też może mieć kilka połączeń. A coś musi
podejmować decyzje jak kierować ruchem. Tym właśnie zajmują się
protokoły zaawansowanego rutingu sieciowego które są implementowane w
ruterach ISP.

U siebie w domu masz temat prosty. Dostajesz IPka od ISPa i na serwerze/
ruterze masz ustawione ze wszystko - caly ruch od siebie - kierujesz do
tego dostawcy. Stosujesz tak zwany ruting statyczny. Natomiast dalej to
ISP martwi się co z tym ruchem od Ciebie zrobić.

Reasumując nie możesz swoich doświadczeń z siecią przenosić na grunt ISP
tam są inne reguły gry :) Bardzo ciekawe zresztą :)

Pozdr.
PN.