Podsieć

Mam na Debianie router przydziela on prywatne adresy IP, a następnie robi translację adresów (NAT). Jak mam skonfigurować router żeby przydzielał publiczne adresy IP??? Załóżmy że mam wykupioną podsieć. Aktualnie nie mam podsieci, pytam z ciekawości. Jak mam skonfigurować router żeby przydzielił jednemu komputerowi z sieci małą podsieć. Załóżmy że mam podsieć 255.255.255.0  i chciałbym przydzielić komputerowi z sieci podsieć 255.255.255.128. Czy mój router dalej będzie miał dwa adresy IP (wewnętrzny i zewnętrzny), mimo że wewnętrzny adres będzie publiczny??? Skąd mój dostawca bierze podsieć??? Wiem od swojego dostawcy... Ale skąd bierze ten na samej górze???

Aleksander Kurczyk