Re: Podstawy PostgreSQL 8

On Wed, Dec 19, 2007 at 01:01:42AM +0100, Jarek Buczyński wrote:

># Database administrative login by UNIX sockets
>local   all         postgres                          ident sameuser

># TYPE  DATABASE    USER        CIDR-ADDRESS          METHOD
># "local" is for Unix domain socket connections only
>local   all         all                               ident sameuser

># IPv4 local connections:
>host    all         all         127.0.0.1/32          md5

># IPv6 local connections:
>host    all         all         ::1/128               md5

(...)
>Więc jak to w końcu skonfigurować żebym mógł normalnie się łączyć,
>bo jak już na początku mam takie "problemy" to co będzie dalej :D

A co to jest "normalne łączenie"?

Generalnie wystarczy łączyć się w sposób zgodny z tymi
skonfigurowanymi, lub zmienić konfigurację tak, aby odpowiadała
Twojemu obecnemu sposobowi łączenia.

Czegoś nie rozumiesz w zacytowanych przez Ciebie komentarzach z
pg_hba.conf?

Czyli skoro łączysz się przez TCP/IP, to musisz podać hasło.  Lub też
możesz łączyć się nie po TCP/IP, tylko po lokalnych socketach, wtedy
musisz mieć konto systemowe o nazwie odpowiadającej nazwie usera w
bazie.

Na razie próbujesz się łączyć na sposób łączący pewne cechy każdego ze
zdefiniowanych u Ciebie w pg_hba.conf, ale nie odpowiadający w 100%
żadnemu.

--
Jacek Politowski