Re: AMD64 i repozytoria

Mateusz (haras.pl) Harasymczuk pisze:
On 8/22/07, krondar <krondar@gmail.com> wrote:
Witam,
Ostatnio postawiłem 'lennego' na maszynie wyposażonej w procesor AMD64,
zachowuje się to całkiem zacnie i prawidłowo ;-) I tu szybkie pytanie do
grupowiczów -  przy kilku zewnętrznych repozytorkach (np. VideoLan)
zetknąłem się z informacją że dla tej architektury jest brak
dostępności. Orientujecie się jak to w praktyce wygląda? Trzeba będzie
przesiąść się na apt-src i kompilować ręcznie? Bo jak narazie mam
wrażenie że liczba jest znacznie mniejsza niż w przypadku standardowego
i386.
Za pamięci jeszcze jedno - czy po dorzuceniu do Lennego dodatkowo
repozytorki z Etch'a (standardowe deb http://ftp.pl.debian.org/debian/
etch main non-free contrib) mogą być jakieś problemy / komplikacje? Czy
wszystko powinno pracować prawidłowo? Przyznaje bez bicia że wcześniej
nie robiłem takich podmianek w tą stronę, a wole nie ryzykować ;)
Pozdrawiam,

B.

Sam korzystam z architektury amd64 i musze Ci powiedziec ze czasami
bywaja problemy, np z flashem, albo z opera lub pisasa, ktore sa
skompilowane dla i386, ale da sie to obejsc
http://debian.linux.pl/viewtopic.php?t=1377

glownie instalujac paczki, to raczej recznie, bo rzeczywiscie
automatyczne repozytoria czasami nie dzialaja
dpkg --force-architecture -i package_i386.deb

z oficjalnymi repozytoriami nie ma problemu, pakiety sa kompilowane na amd64

ewentualnie dodaj i powinienes miec wiekszosc potrzebnych paczek
deb http://mirrors.kernel.org/debian testing main contrib non-free
deb http://ftp.pl.debian.org/debian/ testing main

Z oficjalnymi repozytorkami jest luzik - wlasnie o te zewnętrzne źródła mi biegało raczej :) Ale skoro mozna wymuszać i386 to nie jest źle ;) Chociaż jak znajde chwilę, to przekompiluje ze źródeł to czego nie znajde ;) No chyba że Soft komercyjny się trafi - wtedy trzeba będzie kombinować w i386. A jak z porównaniem wydajności AMD64 vs i386? Bo przyznam bez bicia że tak 'na oko' różnicy nie widzę. No i pozostaje aktualne pytanie jak z mieszaniem repozytorek Lenny + Etch ;-)
Pozdrawiam,
B.

--
krondar@gmail.com = krondar@interia.pl