Re: serwer hostingowy - sprawdzone rozwiązania

07-02-19, Jarek Buczyński <jaro80@gmail.com> napisał(a):
> No więc ja osobiście nie administruje wirtualnymi serwerami www, ale tam
> gdzie widziałem jak znajomi to robią, to jest po prostu normalny katalog
> domowy /home/tosiek, do którego jest chrootowany użytkownik tosiek, a
> Tośka wirtualny host ma korzeń w /home/tosiek/public_html -- czyli bez
> specjalnego kombinowania.

Właśnie tak mam zamiar zrobić, a jak np. jest z cpanel - używa ktoś pod
debianem skryptu cpanel, trudne to jest do skonfigurowania?

Wiele osób nie korzysta z kont systemowych tylko tworzą "wirtualne" konta
np.  w bazach SQL, czemu tak? To po co są więc konta w systemie?

jesli myslisz o serwie hostingowym to zastosuj autentykacje w jakiejś
bazie sqlowej (powiedzmy mysql bo najłatwiej go potem rozszyć na
ewentualne failovery) .
poza tym polecam ci ispconfig jesli juz potrzebujesz takiego rozwiązania .

jesli chodzi katalogi uzytkowników to polecam ci rozwiązanie  np.

- jakieś /srv/users podpięte pod katalogi uzytkowników z szelem (nie
wiem czy bedziesz uzywac)
- /home/www podpiete pod katalogi userów z www
- /srv/ftp podpiete dla userow tylko z www
bez autentykacji mysql sie tu nie wyrobisz bo kazdy user (z kontem
ftp,www i mail na raz) bedzie miał tak na prawde 3 katalogi domowe (a
w passwd tego nie zapiszesz)
jesli chodzi o serwer ftp to polecam pure-ftpd-mysql

pamietaj ze na serwie hostingowym musisz zrobić partycje w troche inny
spsob niz na jakimś desktopie itd.. dla parzykładu w /tmp zawsze daje
przynajmniej nosuid , noexec i nodev .

takich rad jest 100 razy wiecej niz tyle co ci tu napisałem wiec twoj
serwer bedzie miał duzo reinstali ;)

szczerze mowiac najlepszą radą jest po prostu postawić kilka takich.
pzdr

--
Wojciech Ziniewicz
Unix SEX :{look;gawk;find;sed;talk;grep;touch;finger;find;fl