Re: Ktore rozwiazanie do wirtualizacji serwerow wybrac?

On śro, 30/05, 13:26:51, Tomasz Czachorowski wrote:
> -Linux-VServer

Korzystam z tego w ramach kilku serwerów głownie do separacji różnych
aplikacji pod kątem bezpieczeństwa (nie zawsze wierzy się "dostawcy
softu"). Najczęsciej konfiguracja wygląda tak:

Głowny serwer: baza danych
VServer1: serwer WWW (np. z PHP4) dla aplikacji 1,
VServer2: serwer WWW (np. z PHP5) dla aplikacji 2,
etc.

Ze względu na fakt, że do jednego VServera mam do 5 dodatkowych IP, więc
maksymalna konfiguracja na jakiej to testowałem to 5 Vserwerów. Całość
chodzi przywoicie, nie zauważyłem żadnych "wąskich gardeł" w porównaniu
z poprzednią konfiguracją (kilka aplikacji/1 serwer).

Mam też serwer na którym mam uruchomione (w ramach osobnych VSerwerów):
binda, mysql + postgresql, www, 2 x serwer powerdns, kilka
specjalizowanych vserwerów z www (munin, statystyki, etc) i wszystko
chodzi jak trzeba.

Uwagi:
- vapt-get, czyli nie trzeba ładować się na każdy vserwer aby zrobić
  upgrade,
- vtop, vps - czyli łatwo możesz wylistować wszystkie procesy i ew.
  znaleźć winowajce obciązenia,
- kwestia partycji, trudno ocenić co będzie potrzebne dla vserwerów,
  więc stosuje schemat duża partycja na głowny serwer i vservery (są
  standardowo w katalogu /var/lib/vservers) i ew. osobne partycje wg.
  uznania dla każdego vserwera (tworzone w LVM), partycje preferuje
  mountować w ramach głownego vserwera, choć jest możliwe jest także
  mountowanie partycji w ramach vserwera,
- brak interfejsu lo, czyli w przypadku usług które mają słychać a nie
  mają być wystawione na świat (SMTP np.) trzeba albo ustawić
  odpowiedniego firewalla (firewalla konfigurujesz tylko na głownym
  serwerze, na vserwerze jest to nie możliwe) albo słuchać na sockecie
  albo wogóle nie słuchać jak nie potrzeba (np. exim4 w trybie
  queueonly),
- do obejscia, cały pomiędzy vserverami idzie po lo (mimo że vserwery
  mają tylko interfejs eth0), więc trzeba to wziąć pod uwage przy
  konfiguracji firewalla,
- na serwerze zdarzało mi się, że czas systemowy skakał (nawet do
  1 godziny/dzień) co było bardzo denerwujące zwłasza, że miałem tam
  bazę danych. Serwer NTP nic nie pomagał. Wyną obarczałem duży load
  i dużo operacji I/O. Jak przeniosłem bazy na osobny dysk, a statystyki
  na inny serwer wszystko zaczęło chodzić jak trzeba. Możliwe że
  powodoem była konfiguracja sprzętowa (2xOpteron), lecz tutaj nie
  doszedłem do jakichkolwiek sensownych wniosków - zmiana parametrów
  zegara systemowego (parametr kernela) przyniosła twardy zwis
  z panikiem (tak sądze, serwer mam zdalnie w innym kraju, więc trudno
  mi to ocenić).
- nie mogę odpalić procesu z ionice w ramach vserwera, nie grzebałem jak
  to poprawić (obejść),
- trochę problemów z LVM (tj. partycje są utworzone na głównym serwerze,
  na VServerze nie da się nimi manipulować, tj. np. tworzyć snapsnota,
  etc. - da się obejść, lvcreate na głownym serwerze a pozniej vserver
  exec aby uruchomić coś w ramach określonego vserwera
- nie testowałem quoty oraz limitowania vserwerów (czas procesora), wg.
  dokumentacji jest to możliwe

Wszystko to co opisałem mam na Debianie Etch, 64-bitowy, kernel
dystrybucyjny (z postfixem -vserver).

--
Piotr 'QuakeR' Gasidło, BOFH @ pandora.barbara.eu.org
############## sending lusers to /dev/null since 1998