RE: Mondo Rescue - narzedzie do robienia backupów

Witam

>To zalezy od Twojej strategii backupu - ja wole miec zawsze wersje backupu
z ostatnich 30 dni (jakby ktos sobie przypomnial, ze brakuje mu jakiegos
>pliku skasowanego przed np 10 dniami).
>Zainteresuj sie moze tez rsnapshot.

Zainstalowałem rsnapshot'a, bardzo mi się to podoba nie znalem tego. Jeżeli
chodzi o te backupy i crona, poniżej są domyślne ustawienia, nam nadzieję że
dobrze to rozumiem

# oznacza ze robi 6 backapow co 4 godziny, czyli w sumie 6 na 24godz
interval        hourly  6

# przez siedem kolejnych dni o godz 3:30 robi backup, czyli mam z całego
tygodnia
interval        daily   7

# w kazdy poniedziałek, czyli mam miesieczny z kazdego tygodnia
interval        weekly  4

# ostatni czyli 6 backupow z kazdego miesiaca czyli pół roku
interval        monthly 6

# co 4 godziny kazdego dnia
0 */4   * * *           root    /usr/bin/rsnapshot hourly

# o 3:30 kazdego dnia
30 3    * * *           root    /usr/bin/rsnapshot daily

#w kazdy poniedzialek o 3:00
0  3    * * 1           root    /usr/bin/rsnapshot weekly

#kazdego 1 dnia miesiaca o 2:30
30 2    1 * *           root    /usr/bin/rsnapshot monthly

Tak to jest? Ty używasz tych ustawień czy masz jakieś swoje ulubione :-)

>Jako, ze nigdy nie robilem nic z softwarowymi raidami, to moge tylko
przypuszczac, ze mondorescue nie ma / nie laduje odpowiedniego modulu.
Sprobuj w >interactive zdrobic recovery na hda.
>Nie lepiej jest zainwestowac troche w RAID sprzetowy?

Nie wiem co z tym mondo, na razie to zostawiam (spodobał mi się rsnapshot
:-)), może później jeszcze potestuję

Raid sprzętowy na pewno byłby lepszy, przeważnie wszystko sprzętowe jest
lepsze niż softwerowe ale nie tańsze :-(

Jeszcze raz dzięki za info o rsnapshot, świetny skrypt