Re: oidentd

Marek Adamski wrote:
> No świetnie, ale czy twój oidentd maskuje komputery z sieci?
> Bo fakt że na tych ustawieniach sam oidentd działa, ale mi nie
> identyfikował komputerów z sieci wewnętrznej, ani za pomocą "forward",
> ani za pomocą /oidentd_masq.conf (komputerów za NAT).
> A jeżeli tego nie sprawdzałeś to w takim razie nie wiesz co piszesz,
> a jeżeli działa to podaj magiczny przepis na uruchomienie tego bez
> praw root'a. Jak na razie nie znalazłem takiego przepisu.
> No i pewnie wiesz do jakich plików potrzebuje dostęp,
> ja do tego celu ryłem po źródłach programu.

Czyżby chodziło o ip_conntrack z /proc/net ?
Faktycznie - nie używam na tej maszynie NATu, więc problem odpada - mam
na serwerze grsecurity i stworzoną specjalną grupę do czytania /proc
(GRKERNSEC_PROC_GID).
Rozwiązaniem jest w tym przypadku dodanie usera, z jakim działa oidentd
do tejże grupy, no ale to wymaga posiadania grsec.

Niestety, tak jak napisano w mount(8) - opcje uid i gid dla proc są
rozpoznawane, ale nie dają żadnego rezultatu, co przed momentem sprawdziłem.

Zwracam honor ;)

--
pozdrawiam, Maciej Suszko.