Re[2]: oidentd

Witaj maciej,

W Twoim liście datowanym 6 kwietnia 2006 (23:16:23) można przeczytać:

> Średnio podoba mi się uruchamianie oidentd jako root, u mnie oidentd ma
> się świetnie z takimi ustawieniami:

> #v+
> tlhscd@osterode:~$ id oident
> uid=119(oident) gid=119(oident) grupy=119(oident)
> tlhscd@osterode:~$ grep OIDENT_USER /etc/default/oidentd
> OIDENT_USER=oident
> tlhscd@osterode:~$ grep OIDENT_GROUP /etc/default/oidentd
> OIDENT_GROUP=oident
> #v-

No świetnie, ale czy twój oidentd maskuje komputery z sieci?
Bo fakt że na tych ustawieniach sam oidentd działa, ale mi nie
identyfikował komputerów z sieci wewnętrznej, ani za pomocą "forward",
ani za pomocą /oidentd_masq.conf (komputerów za NAT).
A jeżeli tego nie sprawdzałeś to w takim razie nie wiesz co piszesz,
a jeżeli działa to podaj magiczny przepis na uruchomienie tego bez
praw root'a. Jak na razie nie znalazłem takiego przepisu.
No i pewnie wiesz do jakich plików potrzebuje dostęp,
ja do tego celu ryłem po źródłach programu.

System:
Debian Sarge (3.1)
Kernel 2.4.27-10sarge2+MQ2

--