Re: atak na serwer www - apache 1.3.x

bieniu gras <bieniu@gras.poznan.pl> wrote:
> Witaj Artur,
>
> W Twoim liście datowanym 9 lutego 2006 (18:45:36) można przeczytać:

> to rozwiazanie wydawac by sie moglo jest ok ale
>
> iptables -t filter -I INPUT -p tcp --dport 80 -m string --string "GET
> /my_foto.zip" -j REJECT
> iptables -t filter -I INPUT -p tcp --dport 80 -m string --string "GET
> /q.jpg" -j REJECT
> iptables -t filter -I INPUT -p tcp --dport 80 -m string --string "GET
> /ddd.jpg" -j REJECT
>
> tyle tylko ze niestety dochodza zapytania do apacha i dopiero wtedy sa
> [...]

Fakt - nie pomyślałem, że to otworzy połączenie do apacha, ale przećwicz to
w praktyce - czy po zwiększeniu conn_limit i spare_servers, apache nie
poradzi sobie z otwieranymi połączeniami. W tym przypadku serwer nie będzie
obsługiwał żadnych zapytań, bo te po prostu do niego nie dotrą, więc jeśli
będzie miał odpalonych wystarczająco dużo procesów potomnych, gotowych do
obsługi żądania - wydaje mi się, że sobie poradzi. Powinno to wyglądać
mniej więcej tak:
ofiara     firewall       apache (a raczej jego gniazdo)
SYN   ->    ACCEPT   ->     ok-start
      <-    ACCEPT    <-    SYN, ACK
ACK   ->    ACCEPT
GET /syf -> REJECT
         <- port unreachable
FIN,ACK -> ACCEPT   ->   skoro nie chcesz, to konczymy zabawe
happy end <- ACCEPT <- ACK

Zdaje sobię sprawę, że nie jest to rozwiązanie idealne, ale nie zawsze
warto dla trzech wróbelków, wytaczać całej dywizji ciężkiej artylerii...

Artur Jankowski
ITservice