Re: debian sarge, problemy z konfiguracja i backupem Samba

ravik napisał(a):

Witam
jestem nowym uzytkownikiem debian'a(sarge stable) i napotkalem
nastepujace problemy, z ktorymi mam klopoty:

Na wszystko nie odpowiem ale postaram się pomóc. Drobna uwaga -
twój klient e-mail (G2/0.2?) robi dziwne odstępy pomiędzy liniami.

1. postawilem serwer plikow samba(jako grupa robocza, nie kontroler
domeny), ale mam problem z backupowaniem ich, napisalem skrypt do
zip'owania danych w katalogach samby, ale niestety kompresuje je bez
polskich znakow, jak ustawic strony kodowe albo co zrobic, aby w
skompresowanych archiwach pozostawaly niezmienione nazwy plikow? (jesli
recznie kompresuje pod X'ami, to wszystko jest ok, ale ja chce miec to
zautomatyzowane)

Sugeruję używać tar + bz2. Nigdy nie miałem problemów.

2. jaki jest najlepszy sposob robienia backup'u, jaki program, mam
streamer oraz nagrywarke dvd, chcialbym robic to w nastepujacy sposob:
codziennie okolo polnocy backup przyrostowy na tasmie, w niedziele
zmieniam kasete na inna, na niej robie kopie calosci, takze robie kopie
calosci na plycie DVD, a pozniej wkladam ta pierwsza kasete, ustawiam
backup na calosciowy i do nastepnej niedzieli leci backup przyrostowy(
mam nadzieje, ze wyrazilem sie jasno), jakich programow uzywac, jak to
zautomatyzowac? Czy trzeba podczas backupu zatrzymac Sambe?

Amanda. Może nie jest najłatwiejsza ale dopracowana zrobi wszystko
to co chcesz.

9. jak zrobic serwer fax'ow pod linuxem? slyszalem o Hylafax, ale on
jest zdaje sie platny? poleccie prosze rozwiazanie

HylaFAX(tm) is freely available under copyright in complete source form.
It may be used in commercial applications in part or in whole without
charge. Please see COPYRIGHT <http://www.hylafax.org/COPYRIGHT> for details.

10. czy istnieje pod x'ami debiana odpowiednik windowsowego Menedzera
zdarzen? tzn. graficzne ps -a, oraz jakis graficzny zarzadca crontabem
i cronem(cos jak msconfig z windows).

Np.
ksysguard - system guard for KDE (ctrl + esc w kde)
ksim - system information monitor for KDE

Np.
gcrontab - GTK bases crontab editor
usermin-cron - a cron module for the usermin web-based administration tool
kcron - the KDE crontab editor

crontab -e ;)

11. czy istnieje mozliwosc zablokowania/udzielenia dostepu do serwera
po adresach mac kart sieciowych? albo do samej Samby?

Ok, na razie to tyle, dosc sporo, ale jak juz mowilem, dopiero
raczkuje, a dzialam na zywym organizmie, aha, poprosze jeszcze o
podpowiedz, gdzie szukac howto do takich rzeczy, z jakimi mam problem?
tylko darujcie sobie odpowiedzi w stylu "na googlach", prosze o
konkretniejsze linki.

google -> Google -> GOOGLE -> koledzy -> debian-user-polish
 -> pół roku przerwy i na początek

--
/// Szymon Nieradka