debian sarge, problemy z konfiguracja i backupem Samba

Witam

jestem nowym uzytkownikiem debian'a(sarge stable) i napotkalem

nastepujace problemy, z ktorymi mam klopoty:

1. postawilem serwer plikow samba(jako grupa robocza, nie kontroler

domeny), ale mam problem z backupowaniem ich, napisalem skrypt do

zip'owania danych w katalogach samby, ale niestety kompresuje je bez

polskich znakow, jak ustawic strony kodowe albo co zrobic, aby w

skompresowanych archiwach pozostawaly niezmienione nazwy plikow? (jesli

recznie kompresuje pod X'ami, to wszystko jest ok, ale ja chce miec to

zautomatyzowane)

2. jaki jest najlepszy sposob robienia backup'u, jaki program, mam

streamer oraz nagrywarke dvd, chcialbym robic to w nastepujacy sposob:

codziennie okolo polnocy backup przyrostowy na tasmie, w niedziele

zmieniam kasete na inna, na niej robie kopie calosci, takze robie kopie

calosci na plycie DVD, a pozniej wkladam ta pierwsza kasete, ustawiam

backup na calosciowy  i do nastepnej niedzieli leci backup przyrostowy(

mam nadzieje, ze wyrazilem sie jasno), jakich programow uzywac, jak to

zautomatyzowac? Czy trzeba podczas backupu zatrzymac Sambe?

3. jesli Samba chodzi nieprzerwanie kilka dni, wtedy zauwazylem, ze

przestawiaja sie prawa dostepu do plikow, tzn. wlascicielem robi sie

user root i zaden z uzytkownikow windowsowych nie moze dostac sie do

plikow na serwerze, jak temu zapobiec? (jedyne rozwiazanie jakie udalo

sie mi wymyslic to skrypt, ktory odpala sie po polnocy, ustawia prawa

do plikow i katalogow  (chmod, chown) a nastepnie restartuje sambe,

podejrzewam, ze jest inne rozwiazanie)

4. mam plyte intel 875pe, obsluga biosowego RAID, czy taki raid

zadziala z debian sarge? (pierwsza instalacja byla na Suse Enterprise

Server, tam nie dzialalo, a na debiana musialem szybko przejsc, dlatego

nie testowalem), jak najlepiej zrobic Raida pod debianem, mam 2 dyski

SATA 160

5. jak najlepiej robic kopie zapasowe stacji roboczych windows, aby

przenosily sie na serwer, ktory to z kolei bedzie je zrzucal na tasme?

(powiazane z pytanie z punktu 1.)
dane to pulpit, moje dokumenty, ulubione, programy bankowe, dosowe

programy kadrowe oraz ksiegowe zainstalowane lokalnie.

6. czy istnieje baza danych na licencji gnu zgodna z btrieve i

pervasive?

7. probowalem zrobic kontroler domeny, ale wszystko wysypywalo sie przy

roaming profiles, sprzet jest zroznicowany, systemy operacyjne to win

xp oraz win2000, jak to zrobic prawidlowo? opis z Adminguide do SLES 9

nie zadzialal.

8. mam problemy z podlaczeniem UPS'a marki Ares(nie pamietam modelu),

stery niby pociagnalem ze strony firmowej, ale serwer nie widzi ups'a?

jak sie konfiguruje porty Com pod linuxem?

9. jak zrobic serwer fax'ow pod linuxem? slyszalem o Hylafax, ale on

jest zdaje sie platny? poleccie prosze rozwiazanie

10. czy istnieje pod x'ami debiana odpowiednik windowsowego Menedzera

zdarzen? tzn. graficzne ps -a, oraz jakis graficzny zarzadca crontabem

i cronem(cos jak msconfig z windows).

11. czy istnieje mozliwosc zablokowania/udzielenia  dostepu do serwera

po adresach mac kart sieciowych? albo do samej Samby?

Ok, na razie to tyle, dosc sporo, ale jak juz mowilem, dopiero

raczkuje, a dzialam na zywym   organizmie, aha, poprosze jeszcze o

podpowiedz, gdzie szukac howto do takich rzeczy, z jakimi mam problem?

tylko darujcie sobie odpowiedzi w stylu "na googlach", prosze o

konkretniejsze linki.

Dziekuje i pozdrawiam
ravik