Re: FW: Kernel dla sarge

Był 8 gru 2005 (czwartek), godz 09:56:47 +0100. Wtedy Rafał Dąbrowa napisał(a):

> Do tej pory zawsze instalowałem kernel ze zrodeł (www.kernel.org), dzieki
> czemu miałem rozeznanie jakie moduły mam w systemie + oczywiście nakładanie
> patch'y dla grsecurity, patch-o-matic'a, itp. Jak wygląda sprawa z
> zastowowaniem gr-security lub patchomatic'a przy użyciu debianowego jądra ?

Tutaj też masz takie rozeznanie:
# apt-cache search kernel patch
  kernel-patch-debian-2.6.8 - Debian patches to Linux 2.6.8
# apt-cache show kernel-patch-debian-2.6.8
  This package includes the patches used to produce the prepackaged
  kernel-source-2.6.8 package.  Note that these patches do NOT apply
  against a pristine Linux 2.6.8 kernel but only against
  kernel-source-2.6.8_2.6.8.orig.tar.gz from the Debian archive.
Natomiast następujące polecenie pokaże ci co jest w środku paczki:
# dpkg -L kernel-patch-debian-2.6.8
Zdarzają się problemy podczas łatania jądra debianowego łatami dla jądra
czystego. Bywa, że trzeba się wtedy trochę pomęczyć.

> Przed chwilą zainstalowałem kernel przez apt 2.6.8-2-686, system wstał bez
> problemu, cała operacja zajęła mniej niż minutę:). Przez modconf'a można
> załadować dowolny moduł, oki. Natomiast miałem kiedyś problem ze
> sterownikiem, który nie chciał działać prawidłowo jeśli był załadowany jako
> moduł (chyba któryś SCSI), pomogło na stałe wkompilowanie w jądro. Ale
> domyślam się, że przez apt ściągam skompilowany kernel, który pozwala mi
> jedynie na załadowanie wybranego modułu, a nie włączenie go na stałe.

Od tego jest:
# apt-cache search kernel source 2.6.8
  kernel-source-2.6.8 - Linux kernel source for version 2.6.8 with
  Debian patches

> Dalej, na apt jest jądro serii 2.6.8-2-686, a na www.kernel.org mamy już
> 2.6.14.3, czyli sporo nowsze.
> I ostatnie pytanie, co jest "bezpieczniejsze" w uzywaniu kernela debianowego
> ?

W debianie proces stabilizacji pakietów (w tym jądra) trwa bardzo długo.
Jądro 2.6.8 to bardzo młode jądro jak na dzisiaj i stabilne wydanie
debiana. Ono będzie (mocno prawdopodobne) jeszcze przez 2-3 lata w
wersji stable. Często jest bezpieczniejsze właśnie przez długie testy,
którym jest poddawane. Poza tym jest dobrze zgrane z dystrybucją
stabilną sarge. Do tego w razie problemów dotyczących bezpieczeństwa
rozwijający debiana dość szybko wydają załataną wersję tego jądra.

pozdrawiam
--
Artur Dulęba | gpg:0x5F938547 | rlu:305151
Olbrachcice Wielkie, 57-200, Dolny Śląsk