1komp+2monitory,myszki i klawiatury (odpowiedz)

Odpowiadając na temat poruszony dwa tygodnie temu, chciałbym powiedzieć,
że można używać niezależnie dwóch myszek. Piszę dopiero teraz, bo od
dwóch dni jestem zapisany na tę grupę.

Od blisko roku mój komputer działa w ten sposób. Pracujemy na nim oboje
w tym samym czasie, tzn. ja i moja żona Alicja. Nie zauważyłem ważnych
problemów związanych z tym rozwiązaniem.

Całość jest opisana w howto:
/usr/share/doc/HOWTO/en-txt/XFree-Local-multi-user-HOWTO.gz

W debianie sarge musiałem nałożyć na jądro z sarge odpowiednią łatę ze
względu na dodatkową klawiaturę i oczywiście przekompilować to jądro.
W howto jest napisane, że może być więcej monitorów, lecz ja testowałem
to tylko z dwoma.
Używam jądra 2.6.8.
Nic więcej nie musiałem robić oprócz zmian w konfiguracji:
1) XFree
2) menadżera logowania gdm (z xdm miałem kłopoty)
oraz utworzenia dowiązań symbolicznych (może bez nich też by działało
lecz nie sprawdzałem tego):
cd /usr/bin/X11 && ln -sf X X0 && ln -sf X X1
Mój sprzęt to:
Procesor: Duron 1300
Pamięć RAM: 512 MB
Płyta główna: ECS k7s5a
Karty graficzne:
a) 0000:00:11.0 VGA compatible controller:
3Dfx Interactive, Inc. Voodoo Banshee (rev 03)
b) 0000:01:00.0 VGA compatible controller:
nVidia Corporation NV17 [GeForce4 MX 440] (rev a3)
Pierwsza myszka i pierwsza klawiatura są podłączone standardowo do ps2.
Drugą myszkę i drugą klawiaturę mam podłączone przez rozgałęźnik USB do
pierwszego portu USB.
Jedyny problem mam z dźwiękiem (nie jest to sprawa o dużym priorytecie
więc nie zawracałem sobie mocno głowy i nie udało mi się w inny sposób
niż wywołanie odpowiedniego urządzenia w czasie startu odpowiedniego
programu) oraz z dopalaniem 3d (podobno działa z moimi kartami
graficznymi, ale stosując się do opisu z sieci dla innego linuksa w
debianie nie dałem rady tego zrobić, również w moim przypadku nie jest
to sprawą dużej wagi).

Linki do moich plików z ustawieniami:
http://frankenstein7.republika.pl/debian/multiuser/XF86Config-4.0.gz
http://frankenstein7.republika.pl/debian/multiuser/XF86Config-4.1.gz
http://frankenstein7.republika.pl/debian/multiuser/gdm.conf.gz

Poza tym najprawdopodobniej w Windows też tak można, i użytkownicy tego
systemu mają nawet lepiej, bo mają wsparcie producenta i mogą spytać o
to fachowców (w sumie po co miałby ktoś to robić; jeśli kogoś stać na
tak dobry produkt to stać go nawet na kilka komputerów).

pozdrawiam
Artur

--
Artur Dulęba | gpg: 0x5F938547
Używam Debiana, bo jest zwykły (zamiast być extra).