Re: GeForce MX 4400 + moduły nVidia + X.org + KDE 3.4.1 = zwis... ale nie zawsze!

On Tuesday 20 of September 2005 10:45, Marcin Owsiany wrote:

> Prawdopodobnie dlatego, że X wrapper jest setuid root, a ptrace i
> suidy się nie lubią.

Tak, teraz już to wiem - wytłumaczono mi to na innej grupie.

> Spróbuj na początek wylogować się z X, a następnie zrobić:
>
> cd && mkdir .backup && mv .??* * .backup
>
> I wtedy zobaczyć czy KDE wstaje.

Zgodnie z przewidywaniami wtedy KDE przy starcie zawisa dokładnie tak
samo, jak u innych użytkowników, co potwierdza moją tezę o magiczności
mojej konfiguracji.

> BTW czy "test" to user któremu KDE nie działa?

Tak. Tzn. konkretnie jest jednym z takich użytkowników - to nowo
założone konto specjalnie do eksperymentów z tym KDE.

> Bo ten log kończy się
> tak jakoś nijak.

To może ja powiem, jak dokładnie wygląda eksperyment: odpalam gdm,
loguję się jako test i czekam aż zwiśnie (nie muszę zbyt długo na to
czekać niestety). Wtedy loguję się przez SSH, robię 'tail -f' na logu i
czekam jakieś 10 minut czy przypadkiem coś się nie stanie. Niestety -
przez te 10 minut ani jeden nowy wpis się nie pojawia (czyli sesja
wygląda na zwieszoną dokładnie tam, gdzie kończy się log), więc ubijam
strace (przy pomocy SIGKILL, bo na SIGTERM nie reaguje), a potem
restartuję gdm.

> Wstaw jeszcze -t i daj znać w którym momencie sesja
> zaczyna wyglądać na zwieszoną.

Wstawiłem "-t" i usunąłem ograniczenie śledzonych syscalli - oto wynik:
http://niente.eu.org/crap/startkde_strace.log.4 (uwaga: 698 KiB!)
Teraz przynajmniej widać, że ma na czym zwisnąć - ostatni select nie
chce wrócić. Szczerze mówiąc nie mam pojęcia dlaczego - wygląda na to,
że czeka na coś od X serwera (dobrze interpretuję czekanie aż coś się
pojawi w /tmp/.X11-unix/X1?), ale, z niewiadomego mi powodu, nic nie
dostaje...

--
 /---    Marcin     ||   Immortality is the   ---\
<=      'golish'    ||   only fate which is      =>