Re: Canon PowerShot S2 - nie mogę podpiąć :-(((

On Wed, Aug 17, 2005 at 08:02:47PM +0200, Marcin Landowski wrote:
> Ale nie idzie. Mam pokompilowane wszystkie sterowniki wymienione w
> artykule. W .../usb/storage jest OK, ale już w .../usb/host na mojej

Canon jest jednym z nielicznych producentów, którzy nie wspierają
standardu USB Mass Storage, co oznacza, że nie możesz podmontować ich
aparatów jako dysk, podobnie jak np. pendrive'y.

Canony korzystają z protokołu PTP, który powinien być obsługiwany przez
gphoto -- spróbuj po podłączeniu po prostu odpalić gphoto2 z
odpowiednimi parametrami (download all czy coś w tym stylu).

> Szarpnąłem sie na naprawdę wspaniały aparat (najlepszy, na jaki było
> mnie stać). Pomóżcie mi go podłączyć do debianika, bo będzie kiszka...

Aparaty, jeśli chodzi o możliwości faktycznie są OK, ale brak USB Mass
Storage to jak dla mnie bezsens ze strony Canona, dlatego raczej ich
unikam.

Wanted