Canon PowerShot S2 - nie mogę podpiąć :-(((

Vi-tam

Sarge, jajko 2.4.27, USB chodzi (np. drukarka Canon i560 na USB pracuje
perfekcyjnie), zainstalowane gtkam i gphoto2.
Bez KDE i GNOME. Aparacik to Canon PowerShot S2 IS

Generalnie nie ma za dużo w sieci o podpinaniu cyfrówek do debiana.
Starałem się więc robić zgodnie z artykulikem na debianusers.pl o
podpinaniu Olympus C-4000 Zoom.
Ale nie idzie. Mam pokompilowane wszystkie sterowniki wymienione w
artykule. W .../usb/storage jest OK, ale już w .../usb/host na mojej
płycie ładuje się jedynie moduł uhci, natomiast wymieniane w artykule
usb-ohci lub usb-uhci za cholerę. Modułu .../usb/gadget równiez za
cholerę nie chcą się ładować.

/lib/modules/2.4.27/kernel/drivers/usb/host/usb-ohci.o: init_module: No
such device
Hint: insmod errors can be caused by incorrect module parameters,
including invalid IO or IRQ parameters.
You may find more information in syslog or the output from dmesg
/lib/modules/2.4.27/kernel/drivers/usb/host/usb-ohci.o: insmod
/lib/modules/2.4.27/kernel/drivers/usb/host/usb-ohci.o failed
/lib/modules/2.4.27/kernel/drivers/usb/host/usb-ohci.o: insmod
usb-ohci failed

Instalacja nie powiodła się.

Kiedy podłącze aparat kablem USB do kompa otrzymuje komunikat:
debian:~# hub.c: new USB device 00:07.2-2, assigned address 8 usb.c: USB device 8 (vend/prod 0x4a9/0x30f0) is not claimed by any active driver.

Generalnie nic nie zgadza się z artykułem (przez te usb-ohci?),
połączenie USB jest nawiązywane, ale aparat nie widzi kompa (np. w-g
instrukcji po podłączeniu do kompa wyłącza się oszczędzanie energii,
tzn. aparat po podłączeniu nie powinien sie wyłączać po 3 minutach
nieużywania, a wyłącza się). Nie mogę go podmontować, w /mnt/camera mam
pusto :-(.

Spróbowałem programu gtkam. Na liście sterowników nie ma mojego modelu
(rynkowa swieżynka) ale jest jego poprzednik Canon PowerShot S1 IS, a te
aparaty generalnie są zgodne, więc powinno działać. Niestety próba
detekcji kończy się komunikatem: "Could not initialize camera".

Przejrzałem też wszystkie posty o cyfrówkach na pl.comp.os.linux (na
debian nic nie bylo), i żaden nie rozwiązywał mojego problemu.

Kochani!
Szarpnąłem sie na naprawdę wspaniały aparat (najlepszy, na jaki było
mnie stać). Pomóżcie mi go podłączyć do debianika, bo będzie kiszka...

pozdrawiam

--
~QLIVER~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Marcin Landowski~~~~~~~~
      _ *\      *\ ~~~~~~~~~~~GG:6509957, Tleen~~~~~~~