Re: programowy stroik do gitary

Dnia 08-08-2005, pon o godzinie 11:50 +0200, Endrus napisał(a):
> Witajcie :)
>
> mam problem: jestem szczęśliwym posiadaczem gitary, ale niestety nie
> mogę zbytnio na niej grać bo mi się roztroiła, a że gram do niedawna
> ze słuchu to ja jej nie nastroję. potrzebuję więc jakiś programowy
> stroik do gitary. z uruchomieniem wzmocnienia mikrofonu już się
> uporałem, mikrofon mam natyle dobry że da się nim stroić (sprawdzone
> na kompie kumpla pod winshitem). kartę dźwiękową mam niestety
> nienajlepszą, bo opartą na CMI8738MC6 ale chyba powinna sobie z tym
> poradzić...przynajmniej mam taką nadzieję, jednak pomimo tego
> [...]

Gitarę najdokładniej nastroisz metodą flażoletów. Zauważ, że flażolet z
VII progu E1 pokrywa się z flażoletem z V progu H5. Idąc dalej
V próg H5 z IV na G4
VII próg G4 z V na D3
VII próg D3 z V na A2
VII próg A2 z V na E1
metoda polega na jednoczesnym uzyskaniu flażoletów i usunięciu łatwo
słyszalnych nawet dla pozbawionego słuchu absolutnego gitarzysty różnic.

Może trochę nie na temat, ale mieści się w kategoriach wszelkiej
pomocy :)

Hubert

  System statystyk stron www
    http://www.webstat.pl