Prawa dostępu-skrypcik

Witam!
Otóż na moim desktopie, którego używam nie tylko ja znajdują się różne
dokumenty, od których dostęp powinni mieć także inni uzytkownicy.
Dokumenty te znajdują się w katalogu /home/pub. Chciałbym by każdy
użytkownik z grupy users mial prawa zapisu, odczytu itp. (krótko: by
mógł wszystko w tym katalogu), napisałem taki skrypcik i umieściłem go w
crontabie:
###
chgrp -R users /home/pub
chmod -R 774 /home/pub/*
###
Problem jest taki, że w tym /home/pub nie ma nic czemu byłoby potrzebne
te -rwxrwxr-- (poza katalogami). Chciałbym by taki skrypcik rozróżniał
czy to katalog czy zwykły plik. W tym katalogu najczęściej są jakieś mp3
, trochę dokumentów officopodobnych itp.
Przepraszam za ten mały offtopic.
jid: seban(at)chrome(dot)pl
Sebastian Nowak