Re: logowanie sie na �

Andrzej Mendel napisał(a):
 > Chociażby to, że wszelkie ataki brute force na roota siłą rzeczy stają
> się bezużyteczne. Atakujący nie wie, które konto ma które uid, jeżeli
> nie ma dostępu do systemu
Błąd.

"Brute force na roota"  uzywany jest przeważnie zdalnie czyli przez ssh
,a PermitRootLogin ustawiasz zawsze na "no"
W momencie kiedy bot/włam ma już konto na twoim serwerze nie bedzie
uzywal zadnego brute force'a ktorego łatwo można z wewnątrz wykryć
(chociażby obciązenie procesora) tylko ciekawszych dziur (np. w
zamrożonych kernelach, ale ten wątek już był i nie chce wszczynać
flamewaru :P )

Wiec zmiana nazwy uzytkownika z uidem=0 na inną nie ma dla mnie
większego sensu. Lepiej zabrać się pożyteczniejsze rzeczy jak np.
ustawienie jakiejś sensownej polityki hasel dla userów albo chociażby
sprawdzenie czy twój serwer www nie trzyma jakiś dziurawych stron.

--
Pozdrawiam, 			|Wojciech Ziniewicz
wojciech.ziniewicz@gmail.com	|Wanna gmail?