Re: [OT] Pracownia na P100/16MB

Dnia Thu, 8 Jul 2004 20:37:50 +0200
Wojciech Kaczmarek <wojciech_kaczmarek@wp.pl> napisał:

> Tak, miałem kiedyś możliwość testowania podobnej konfiguracji, gdzie za
> serwer dla terminali posłużył laptop z dużą ilością pamięci. W teorii
> powinno przypadać 100 MB RAM na jeden terminal. Moje testy odbyły się
> z dystrybucją LinuxEDU (prawie debian) i Slackware. LTSP to jest to.
> Jeśli nie będziesz dysponować odpowiednim serwerem, to wiele osób może
> mieć kłopoty z cierpliwością. Wiem, że gdy ktoś gościnnie korzysta u
> mnie z WindowMaker + Firefox przy 32MB RAMu i łączu 3,6 kB/s, to czasem
> ma kłopoty z cierpliwością.

Miałęm kiedyś do czynienia z konfiguracją p90, 16 mb ramu + Debian.
Co można na ty mpostawić ?  Na przykład prosty serwerek BOA  , o przeglądarce Typu Firefox alo Mozilla to zapomnij że będzie się włączać mniej niż 2 minuty  (na mmx 200 ,64 mega ramu włącza się około minutyi chodzi strasznie wolno). Przeglądarka pod takie starre kompy to przede wszystkim DIllo ( wersja 8.1 dostępna apt-getem) i links (nie "lynx") - wersja graficzna i całiem łątwa w obsłudze. Osługuje proste ramki i ma cookiesy. Co do X'ów to mam świetną rzecz.
Używałem tego u siebie w domu i w szkole.
NA serwerze stawiasz VNC (dla każdego usera po jednym of kors) a userzy nie potrzebują żadnych X'ów do podłączenia się tam tylko  svncviewera (robiony pod svgalib któy  oczywiscie trzeba mieć). Chodzi wyśmienicie i na stare kompy w sam raz.
--
Pozdrawiam ,Wojciech Ziniewicz