Dzwiek i winmodem

Witam wszystkich

Mam problem z konfiguracja dzwieku i winmodemu ale po kolei.

Dzwiek zintegrowany na MB VIA 686a (korzystam z modulu via686acxxx czy jakos
tak). Gdy probowalem wkombilowac obsluge w jaderko, kernel pluje sie o modul.
Gdy skopuje modul do folderu /lib/modules/sound/ nadal pluje sie o modul choc
jest on w folderze i jest widoczny. Co mam zrobic z tym dzwiekiem. Moze od
samego poczatku.

Modem to Conexant Scorpio 56k FaxModem. Sciagnel sterowniki, skompilowalem i
modem jest na porcie /dev/ttySHSF0. Co mam zrobic dalej z tym fantem.
Konfigurowalem pppd pod polaczenie PAP i po wpisaniu pppd /dev/ttySHSF0 connect
tp wogole nie chce laczyc. Rowniez prosze o pomoc.

Dane dystrybucji:
Debian Sarge 3.1
Kernel 2.4.17

Pozdrowka